Вчені виявили найдавніші віруси, від яких страждали неандертальці 50000 років тому

Дослідникам з Федерального університету Сан-Паулу вдалося виявити найдавніші віруси людини в наборі кісток неандертальця, яким понад 50 000 років, пише Успіх in UA.

ДНК двох неандертальців показали сліди папіломавірусу (вірусу, що передається статевим шляхом) і аденовірусу (аденовірус, який викликає герпес), а також інших вірусів. Двоє доісторичних людей були чоловічої статі. Експерти давно припускали, що віруси могли спричинити вимирання неандертальців, і останнє відкриття може підтвердити цю теорію.

Це свідчить про те, що неандертальці могли бути заражені тими самими вірусами, які вражають людей сьогодні. Це також показує, що вдалося ідентифікувати частини вірусних геномів в археологічних зразках, повідомляє arkeonews.net.

Аденовіруси, наприклад, можуть спричинити широкий спектр захворювань: від болю в сідниці, який є звичайною застудою, до неприємного нападу гострого гастроентериту. Найбільш поширений вірус Епштейна-Барр, який може викликати мононуклеоз і розсіяний склероз, відноситься до герпесвірусів. Віруси папіломи, мабуть, найбільш відомі своєю асоціацією з раком шийки матки.

Команда, яка зробила відкриття, тепер планує спробувати синтезувати «віруси, схожі на Парк Юрського періоду», щоб побачити їх порівняння з сучасними.

«Потім ці віруси можна було б вивчити на предмет їх репродуктивних і патогенних властивостей і порівняти їх із сучасними аналогами. Я скептично ставлюся до того, що цього можна досягти, враховуючи відсутність повного розуміння того, як пошкоджується ДНК вірусів і як реконструювати відновлені фрагменти в повний вірусний геном. Крім того, слід враховувати взаємодію вірусів, особливо в зовсім іншому середовищі»», — сказав Марсело Бріонес, провідний автор дослідження.

Останки належали групі з дев’яти, знайдених у 2022 році, у яких була спільна ДНК, тобто вони були родичами.

Дослідникам вдалося секвенувати геномні дані неандертальців, що дало дивовижне уявлення про їхню ДНК. Їм вдалося переконатися, що вірусні сліди в останках потрапили туди не від тварин або сучасних людей, які їх заразили.

«Взяті разом, наші дані вказують на те, що ці віруси можуть бути вірусами, які дійсно заразили неандертальців», — сказав автор дослідження Марсело Бріонес.

Читайте також: Вчені реконструювали зовнішність неандертальської жінки, яка жила 75000 років тому

Це не означає, що самі по собі віруси могли призвести до вимирання неандертальців, але це підтверджує теорію, висунуту деякими вченими, про те, що віруси могли певним чином впливати на цей процес.

«Щоб підтвердити їхню провокаційну та цікаву гіпотезу, необхідно було б довести, що принаймні геноми цих вірусів можна знайти в останках неандертальців. Це те, що ми зробили», — сказав Бріонес.

Успіх in UA