Вавилонська глиняна табличка, яка зберігається в Оксфордському університеті, по суті, є стародавнім домашнім завданням із математики, якому 4 тис. років, пише Успіх in UA.
Табличку було знайдено під час археологічних розкопок у 1931 році. Науковці вважають, що учень використовував знайдену ними табличку як “блокнот” для обчислення площі трикутника. Вавилонянин припустився помилки під час обчислень, яка збереглася майже на 4 тис. років, повідомляє focus.ua.
Діаметр невеликої таблички становить лише 8,2 см, на ній намальовано прямокутний трикутник із трьома наборами чисел клинописом. По одному набору чисел уздовж кожної з двох сторін, що визначають довжину й висоту трикутника, а також площу.
Уздовж верхньої лінії (висоти) трикутника учень написав 3,75, а вертикальна лінія (основа) позначена як 1,875. Ці значення означають, що площа трикутника має бути 3,5156. Однак учень неправильно розрахував її як 3,1468.
Кілька схожих табличок із домашніми завданнями були знайдені в Кіші та Вавилоні, які по праву вважалися центрами ранньої математичної освіти. Деякі таблички, зі зворотного боку, містять зауваження вчителів.
У Стародавньому Вавилоні математична освіта почала розвиватися разом із великими імперіями світу. Алгебра і геометрія були винайдені близько 3000 року до н. е. в Шумері, оскільки цивілізації, що розвивалися, потребували способів розрахунку податків, торгівлі, комерції, а також створення календарів.
У вавилонській математиці, як і в сучасній, за основу було взято систему числення в розмірі 60, наприклад, 60 секунд у хвилині, 60 хвилин в одній годині. Також стародавні вавилоняни освоїли теорему Піфагора майже на століття раніше, ніж давньогрецький філософ з’ясував, що сума квадратів двох катетів прямокутного трикутника дорівнює квадрату гіпотенузи.
Читайте також: Науковці розшифрували унікальні 400-річні астрономічні малюнки німецького математика
За словами археологів, такі таблички з домашніми завданнями з геометрії та алгебри говорять про важливий культурний розвиток. Знання, які люди накопичували і передавали, в якийсь момент перейшов від запам’ятовування до письмової інформації.
Цей важливий перехід стався близько 3500 року до н. е. в Кіші, та був настільки основоположним, що його часто порівнюють із переходом від паперових до цифрових записів у ХХ столітті.
Залишити відповідь