Представники Національного музею історії показали унікальний меч знатного скіфського воїна, пише Успіх in UA.
Про це йдеться на офіційній сторінці “Скарбниця Національного музею історії України” у Facebook.
“Впродовж VII–III століть до н.е. в південних степах сучасної України володарювали скіфи. Вони були відважними воїнами, і навіть на шляху до загробного світу скіф повинен був мати при собі зброю – меч. Тож мечі майже завжди клали в могилу разом із померлим воїном”, – говорять фахівці.
Цей меч виявили у скіфському кургані Товста Могила, у гробниці скіфського знатного воїна, яку розграбовали ще в давнину. Меч і нагрудна прикраса володаря – всесвітньовідома пектораль – були сховані, тому грабіжники не знайшли цих унікальних артефактів.
Меч був укладений у дерев’яні піхви (фрагменти дерева та шкіри збереглися на залізному клинку), окуті золотою пластиною, що повторює абриси піхов. На поверхні пластини одна за одною розміщено сцени боротьби тварин: грифон напав на оленя, лев і грифон насіли на коня, пантера кусає оленя, а завершує сюжетну лінію протистояння пантери й лева. У фігурному виступі окуття – профільні образи двох півнів у геральдичній позі, з розпушеними хвостами. На боковій лопаті зображено фантастичну істоту із цапиними рогами. Поряд пробито круглий отвір, крізь який протягували шкіряний ремінець для підвішування піхов до пояса. Руків’я меча також прикрашає золоте окуття, на якому бачимо зображення оленя, сцену шматування цапа левицею і бога Пана, який грає на флейті-сірінзі в оточенні двох цапів.
Читайте також: На Полтавщині знайшли уламки стріл скіфського часу
Такі зображення були традиційними у греко-скіфському мистецтві IV ст. до н. е. Вони мали символічне значення, що пов’язане з уявленнями скіфів про життя і смерть в їхньому взаємозв’язку. Ймовірно, образ Пана й пов’язаних із ним цапів давній майстер використав для відтворення скіфського бога перемоги та війни – «скіфського Ареса».
Залишити відповідь