Вчені виявили унікальні харчові звички у людей, які 15000 років тому жили у Марокко

Нові дані інноваційного дослідження вказують на несподівану зміну харчових звичок доісторичного населення Марокко, пише Успіх in UA.

Вони свідчать про явну перевагу рослинної дієти більше 15 000 років тому.

Вже давно вважається, що мисливці-збирачі жили переважно за рахунок м’яса. Нове дослідження надає вагомі ізотопні докази того, що 15 000 років тому мисливці-збирачі Марокко віддавали перевагу рослинам. Це перший випадок, коли було виміряно значну кількість споживання рослин для доземлеробського населення, що проливає нове світло на практику харчування стародавніх людських суспільств, повідомляє arkeonews.net.

Проведене міжнародною командою вчених з Інституту еволюційної антропології імені Макса Планка (Лейпциг, Німеччина), Géoscience et Environnement Toulouse (Тулуза, Франція) та Національного інституту наук археології та батьківщини (Рабат, Марокко). дослідження вивчає дієту осіб, пов’язаних з іберомаврською культурою, виявленою в печері Тафоральт у Марокко. Використовуючи комплексний мультиізотопний підхід, включаючи ізотопний аналіз цинку та стронцію в зубній емалі, аналіз вуглецю, азоту та сірки в колагені, а також амінокислотний аналіз останків людини та фауни, дослідники виявили дивовижні відомості про давню практику харчування.

Основні висновки дослідження чітко показують, що дієта цих мисливців-збирачів включала значну частку рослин середземноморських видів, які передували появі сільського господарства в регіоні на кілька тисячоліть. Археоботанічні залишки, знайдені на місці, такі як жолуді, кедрові горіхи та дикі бобові, додатково підтверджують цю думку. Крім того, дослідження показує, що рослинна їжа також була введена в раціон немовлят і, можливо, служила продуктом для відлучення від грудей для цієї популяції. Цей висновок має суттєві наслідки, оскільки вказує на можливість більш раннього відлучення від грудей у ​​доземлеробських спільнотах порівняно з нормами, які раніше приписувалися мисливцям-збирачам.

Це ставить під сумнів поширене уявлення про дієту, яка значною мірою базується на тваринному білку серед доземлеробських груп людей, і викликає питання щодо відсутності розвитку сільського господарства в Північній Африці на початку голоцену.

«Наші висновки дають змогу не лише зрозуміти харчові практики доземлеробських груп людей, але й підкреслюють складність стратегій існування людей у ​​різних регіонах. Розуміння цих закономірностей має вирішальне значення для розкриття ширшої історії еволюції людини», – говорить науковець Зінеб Мубтахідж

Крім того, це дослідження є першим, у якому використані ізотопи цинку, що зберігаються в емалі, для визначення раціону стародавнього населення Африки. Північна Африка є ключовим регіоном для вивчення еволюції людини та сучасного їхнього розселення. Наявність інструменту, який дозволить нам глибше досліджувати дієту людини в цьому регіоні, дасть цінну інформацію про моделі харчування людини та її адаптивність у різних середовищах.