Комп’ютерна томографія мозку немовлят підтвердила, що вони здатні формувати спогади вже у віці 12 місяців, які зберігаються щонайменше протягом кількох хвилин, пише Успіх in UA.
Досі дослідники вважали, що здатність формувати та пригадувати спогади з’являється лише у віці 3-4 років, тому люди здебільшого не пам’ятають раннє дитинство. Утім тепер перед науковцями стоїть завдання зрозуміти, чому дитячі спогади не зберігаються у дорослому віці, повідомляє nauka.ua.
Зазвичай люди не пам’ятають свого раннього дитинства до віку 3-4 років. Пригадування більш ранніх подій пов’язують з тим, що в дорослому віці люди переглядають дитячі фото та слухають історії, тож думають, що дійсно пам’ятають ці події. Водночас дослідження на мишенятах показали, що вони можуть пригадувати більш ранні спогади, якщо активувати в їх мозку нейрони, які відповідальні за формування цих спогадів.
У дітей штучно активувати нейрони науковці не можуть, утім поведінкові дослідження показали, що немовлята у віці 3-6 місяців можуть пригадувати події, якщо показати їм щось пов’язане з цими подіями. Тож науковці з Єльського та Стенфордського університету вирішили дослідити, у якому ж віці в мозку дітей активуються відповідальні за формування спогадів ділянки.
Ще однією перешкодою для вивчення активності мозку дітей було те, що вони рідко можуть всидіти на місці, коли їм проводять магнітно-резонансну томографію (МРТ). Тому науковці розробили методику МРТ спеціально для дітей, коли їхні батьки були поруч, а для вимірювання використовували лише частину апарату МРТ. Завдяки цьому науковці виміряли активність мозку 26 дітей віком від 4 до 25 місяців, яким показували серію зображень людей, при цьому деякі з них повторювалися через кілька секунд або хвилин.
Так науковці з’ясували, що в більшості дітей у віці 12 місяців уже була активною ділянка мозку, гіпокамп, відповідальна за формування спогадів. Коли дітям у цьому віці показували знайоме їм обличчя двічі, в них активувалися одні й ті самі ділянки мозку. Те, що діти справді запам’ятали обличчя, підтверджувало й те, що вони надовше затримували на ньому погляд. У випадках, коли активність гіпокампа була низькою під час першого перегляду зображення, вона залишалася такою ж і під час другого. Це означає, що діти не сформували спогади — так буває і з дорослими, адже люди не запам’ятовують усе, що відбувається довкола.
Читайте також: Науковці з’ясували, як мозок обробляє травматичні спогади
У деяких молодших за 12 місяців дітей активність гіпокампа під час перегляду знайомих зображень була вищою, ніж в інших старших дітей. Далі науковці хотіли б дослідити, чи впливає вік, у якому в дітей з’являється здатність до запам’ятовування, на те, якою буде їхня пам’ять у майбутньому.
Досі науковці не знали, на якій зі стадій порушуються дитячі спогади: утворення, закріплення, зберігання чи пригадування. Утім виявлення в дітей здатності запам’ятовувати обличчя вже у віці одного року натякає, що неможливість пригадати дитячі спогади пов’язана не з порушенням їх утворення. Враховуючи здатність дітей і тварин пригадувати спогади за допомогою додаткових стимулів, річ може бути у механізмі пригадування спогадів.
Залишити відповідь