Битва за першість у змаганні на найгучніший звук насправді відбувається в океані, пише Успіх in UA.
Головними претендентами на звання рекордсменів є двоє: синій кит і кашалот. Попри те, що синій кит вважається найбільшою твариною на планеті, кашалот обійшов його за гучністю звуків, що видаються.
Утім, варто пам’ятати, що поширення звуку у воді — зовсім не те саме, що і його поширення повітрям. Люди часто намагаються оцінити інтенсивність звуку у вигляді децибел, але звук під водою працює інакше, ніж у повітрі — річ у тім, що вода щільніша, а значить звук у ній поширюється швидше, повідомляє focus.ua.
За словами Шарон Ньюкірк з Тихоокеанської морської екологічної лабораторії NOAA, децибел насправді не є одиницею виміру, як кілометр чи сантиметр, натомість значення тиску в децибелах виражає співвідношення між виміряним і опорним тисками. При цьому опорний тиск відрізняється в повітрі та у воді. Тобто 100 децибелів (дБ) у воді — зовсім не те саме, що і 100 дБ у повітрі.
Науковці зазначають, що для більш точного порівняння децибел у воді та повітрі, необхідно викреслити кілька децибелів із підводного значення. Утім, учені досі сперечаються про те, як це зробити найкраще. Як правило, дослідники рекомендують відняти 61,5 дБ:
- 25,5 дБ для врахування різниці в опорному тиску;
- 36дБ для врахування різниці в щільності та швидкості звуку між повітрям і водою.
Отже, наскільки ж гучний звук видає кашалот? Найгучнішими звуками кашалота вважаються короткі клацаючі звуки — вчені зареєстрували їх на рівні 236 децибелів під водою, що еквівалентно 174,5 дБ у повітрі. Для порівняння, реактивні двигуни видають звук на рівні 140 дБ.
Читайте також: Науковці визначили, яка істота є найрозумнішою на Землі
Водночас найбільша тварина на планеті, синій кит, видає звуки на рівні 126,5 дБ, що значно нижче за кашалота. Що ж стосується найгучнішої наземної тварини, цей титул належить мавпам-ревунам. Ці примати можуть видавати звуки на рівні 140 дБ у повітрі, які можна почути на відстані близько 5 кілометрів.
Зазначимо, що 140 дБ — це така сама інтенсивність, як у реактивного двигуна, що злітає, і на 10 дБ вище за поріг, за якого звук стає болючим для людського вуха.
Залишити відповідь