Італійська реставраторка і мисткиня Сара Пенко вважає, що їй вдалося впізнати Марію Магдалину серед 300 фігур, зображених у знаменитому шедеврі Сикстинської капели “Страшний суд” Мікеланджело, пише Успіх in UA.
Пані Пенко переконана, що саме білява жінка, яка цілує дерев’яний хрест на зображенні цього шедевру і є Марією Магдалиною.
ЗМІ пише, що мистецтвознавці довго намагалися впізнати жінку з широко розплющеними очима, яка з’являється в дальньому правому кутку фрески на стіні за вівтарем ватиканської каплиці. Однак пані Пенко, яка спеціалізується на мистецтві епохи Відродження та бароко, сказала, що її дослідження має нарешті покласти край цій таємниці, повідомляє focus.ua.
“Фреска кричала, що чогось не вистачає. Мікеланджело був досвідченим художником, він був дуже культурним, він був тим, хто дуже добре знав динаміку церкви, він знав Євангеліє, і він не міг її забути”, — відзначає мисткиня.
Журналісти нагадають, що Марія Магдалина була однією з вірних учениць Христа, яка супроводжували його, коли він проповідував. Колись її зображували як повію, що розкаялася, а тепер вона широко вважається святою католиками та іншими християнськими конфесіями.
Пані Пенко консультувалася з різними вченими і богословами перед тим, як провести власне дослідження. Вона сказала, що Євангелія часто описують Марію Магдалину в момент спокутування Христа, і вона була фундаментальною в тому, як можна було досягти спасіння.
“Хрестоносець дивиться в бік Марії Магдалини, ніби він відчужений від композиції, дивлячись на жінку, яка мирно тримає хрест”, — підкреслює мистецтвознавиця.
Читайте також: Вчений знайшов раніше невідомий малюнок фрески з Сікстинської капели, створений Мікеланджело
Думку пані Пенко підтримує професорка Івонн Дона Шлобіттен з кафедри історії та культурної спадщини Григоріанського університету в Римі. Вона переконана, що Сарі Пенко “розкрила те, що визначає сутність мистецтва”.
“Ми можемо чітко бачити, як іконографія та теологія пов’язані в міркуваннях пані Пенко, щоб сформувати гіпотезу: жінка, яка цілує хрест, відіграє важливу роль, навіть якщо вона виглядає прихованою по краях зображення”, — говорить професорка.
Фреска “Страшний суд” була створена Мікеланджело Буонарроті протягом чотирьох років — між 1537 і 1541 роками. Вона зображує Друге пришестя Христа та Апокаліпсис, а також показує людські душі та ангелів, багато з яких оголених, які або піднімаються на небо, або спускаються до пекла.
Залишити відповідь