Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри

Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри


Ще у 1977 році археологи, які розкопували кладовище бронзової доби Шахр-і Сохта в південно-східному Ірані, знайшли надзвичайну реліквію: 4500-річну настільну гру, поховану в розкішно прикрашеній могилі, пише Успіх in UA.

Жодних письмових інструкцій для гри не збереглося, тому дослідники звернулися до штучного інтелекту, щоб розшифрувати ігровий процес.

Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри

Шахр-і Сохта, або «спалене місто», — археологічний об’єктом у південно-східному Ірані. Розташований біля річки Гільменд у провінції Сістан-Балучестан, він був міським центром культури Гільменда, відомого своїми передовими ремеслами, торговими мережами та раннім міським плануванням у бронзовій добі (3-е тисячоліття до н. е.), повідомляє dev.ua.

4500-річну настільну гру знайшли у розкішно прикрашеній могилі. Гра складається з дошки з 20 круговими проміжками, утвореними різьбленою змією, 27 геометричними фігурами та чотирма кубиками. Дослідники десятиріччями намагались розшифрувати її механіку, бо, на відміну від королівської гри Ур з Месопотамії, правила якої були розшифровані з клинопису в Британському музеї, жодних письмових інструкцій для гри Шахр-і Сохта не збереглося. На допомогу їм прийшов штучний інтелект, до якого дослідники звернулися із комбінацією археологічних доказів та історичних порівнянь.

Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри

Моделюючи тисячі потенційних наборів правил, алгоритми ШІ допомагають визначити, які правила призводять до приємного ігрового процесу.

Настільна гра Шахр-і Сохта виглядає як стратегічна гоночна гра, схожа на Royal Game of Ur, але з додатковою складністю. За словами дослідників, мета гри полягає в тому, щоб перемістити всі 10 фігур гравця з дошки до того, як це зробить суперник, використовуючи комбінацію кидків кубиків і стратегічне розміщення фігур «блокувальник» і «бігун».

Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри

«Основний геймплей зосереджений на гонках, а елементи блокування вводять додаткову стратегію, не затьмарюючи бігунів», — пояснила дослідницька група у своєму дослідженні, яке незабаром буде опубліковано в журналі Британського інституту перських досліджень.

Штучний інтелект відтворив правила 4500-річної настільної гри

Гравці використовують кубики, щоб просувати свої фігури, а спеціальні правила дозволяють стратегічні рухи для блокуючих, які можуть перешкодити прогресу суперника.

Читайте також: Науковці дослідили дитячі іграшки Малого льодовикового періоду

Дослідники припускають, що додаткові частини гри, в тому числі «зіркові» частини, схожі на розетки, знайдені в грі Ur, додали рівні складності. На відміну від Ur, гра Шахр-і Сохта наголошує на балансі між стратегією та випадковістю, що робить її менш повторюваною та більш захоплюючою для гравців. Гру протестували 50 досвідчених гравців, які оцінили її геймплей і порівняли з Royal Game of Ur.

Успіх in UA

Підписуйтесь на нас в Google Новини, Telegram, Facebook, а також Instagram.


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *