На Київщині протестували бойовий каяк “Полоз-М16”, обладнаний електродвигуном та 18-кілограмовим гранатометом, пише Успіх in UA.
“Заводські випробування він уже проходив. Наразі ми закінчуємо оформлення попередніх документів. А сьогодні військовослужбовці одного з підрозділів випробовують наш каяк з електродвигуном. І їхня оцінка для нас дуже важлива. Потреба на такі вироби у військах є”, — розповідають директор підприємства “Адамант верф” та голова “Човнової спілки України” Сергій Остащенко.
За словами останнього, почалось усе з того, що до них звернулись воїни одного з підрозділів і попросили виробити для них каяки військового призначення.
“Наш двомісний каяк “Полоз-М16″ має вантажопідйомність 480 кілограмів. У нас також є варіанти одно- та тримісних каяків. Розробляли ми все разом із військовослужбовцями ЗСУ”, – зауважує пан Сергій.



На носу в каяка стоїть гранатомет УАГ-40.
“Це унікальна українська розробка. Калібр тут — 40 міліметрів. УАГ-40 відповідає стандартам НАТО. Він може вести вогонь осколковими та фугасними гранатами — прицільно на відстань півтора кілометра, а на ураження він може працювати на відстань понад 2 кілометри. Гранатомет важить усього 18 кілограмів. У нього майже немає віддачі. Тому його можна встановлювати на таких невеликих каяках. Тож ніякий бронекатер йому не страшний. Нашому “Полозу-М16″ достатньо просто зайти в очерет, сховатись гарно і звідти розстрілювати ворога, як у тирі”, — додає Сергій Остащенко.
Він зауважує, що для дальніх виходів каяк комплектується невеличкими плитками для приготування їжі.
“Також комплектуємо спеціальними чайниками, гамаками, мачете, щоб прорубати шлях в очереті, маленьким наметом. Тому на нашому каяку військові можуть виконувати завдання безперервно тиждень, два тижні, місяць”, – розповідає Сергій.
Директор підприємства зазначає, що електродвигун на каяку знімний.
“Якщо потрібно на його місце поставити двигун внутрішнього згоряння, це також можливо. А є у нас варіант каяка, де електродвигун вбудований — тоді каяк можна скидати з гелікоптера під час десантування. Або на спеціальній платформі — навіть з літака. Двигун майже безшумний – тихіше, ніж звук від греблі веслами”, – говорить він.


Військовослужбовець ЗСУ з позивним “Боброкойот” розповідає, що від звичайних каяків “Полоз-М16” відрізняється конструкцією.
“Схожу конструкцію використовують підрозділи спецпризначення Великої Британії та США. Розробляючи наш каяк, ми враховували бойовий досвід, здобутий нашим військом у цій війні… Особливістю електродвигуна на “Полоз-М16″ є те, що він дає змогу керувати каяком дистанційно за допомогою пульта: повороти, швидкість — усе регулюється. Двигун майже безшумний — тихіше, ніж звук від греблі веслами. Тобто кудись підкрастися, сховатися в очереті — це без проблем”, — каже військовий.
Але весла на каяку також передбачені, повідомляє armyinform.com.ua.
“У “Полоз-М16″ дуже класна гідродинаміка, тому він дуже швидко йде по воді. Каяк начебто великий і важкий, але так тільки здається. Також тут використано унікальний матеріал — він не боїться ні морозу, ні спеки. Якщо навіть цей матеріал буде прострелений, то легко клеїться і просто відновлюється”, – зазначає захисник.
Військовослужбовець додає, що у каяк за потреби можна покласти пораненого.
“Також тут можемо перевезти боєкомплект або покласти купу дронів і потім з очерету запускати, куди потрібно. Тут два відсіки — для матросів, і ще три відсіки — які можна використовувати як для ще одного пасажира, так і для зброї, або собаку навіть можна посадити”, — уточнює “Боброкойот”.


Читайте також: Українські розробники створили прототип субмарини із функцією безпілотника
Він підтверджує, що потреба в певних підрозділах на такі каяки є.
“Бо є завдання, коли треба тихо підійти по воді до потрібної точки… Певний період я служив в одному з підрозділів, а там якось у нас було завдання — забезпечити штурмову переправу. І саме за допомогою таких каяків ми змогли провести розвідку, закріпитися і зробити так, щоб інші великі плавзасоби вже пішли за нами”, – додає військовий.






Залишити відповідь