“Глобальні теми та яскраві костюми”: режисер Київської опери  Віталій Пальчиков про новий мюзикл “Піноккія”

“Глобальні теми та яскраві костюми”: режисер Київської опери  Віталій Пальчиков про новий мюзикл “Піноккія”


Уже зовсім скоро стартує 42-ий театральний сезон у Київській опері. Розпочнеться він із мюзиклу “Піноккія”.

У ролі режисера нової постановки виступив Віталій Пальчиков. Про унікальність “Піноккії” та свій творчий шлях він розповів в ексклюзивному інтерв’ю для Успіх in UA.

Віталію, доброго дня! Розкажіть, будь ласка,  про новий мюзикл “Піноккія”, який відкриє 42-ий театральний сезон.

Вітаю! Головний меседж, який цей мюзикл має донести глядачу – завжди треба залишатися людиною. Людина без душі – це не людина. За кожен свій вчинок потрібно нести відповідальність. “Піноккія” – про багаті сімейні цінності, про стосунки між батьком і дочкою, про стосунки між людиною і соціумом.

Мюзикл планується для сімейного перегляду, але ми дуже розраховуємо на підлітків, яким повинно бути цікаво, тому ми адаптуємо цю історію на більш сучасний манер, з сучасними прийомами, дуже яскравими танцями, з сучасною дуже яскравою музикою, з прекрасним лібрето, написаним Дмитром Тодорюком. І взагалі фішка полягає в тому, що ми перші у світі, хто із Піноккіо зробив Піноккію. Ми вважаємо, що це супер цікава ідея.

Власне, хотілося б поговорити про те, як виникла ідея створення такого мюзиклу.

Дуже просто, у нас протягом 20 або 30 років йшла вистава “Буратіно”, її завжди грала дівчинка, тобто  головного героя, який є хлопчиком. Зараз діти дуже сучасні, почали ставити запитання, чому ж роль хлопчика виконує дівчинка, і так народилася ідея зробити історію саме про дівчинку. Мені здається, що дівчинка має не менш цікаві моменти в своїх пригодах, в своїх змінах, ніж хлопчик. 

На яку аудиторію розрахована “Піноккія”?

Вважаємо, що цей мюзикл буде цікаво дивитись і дорослим, оскільки там будуть підійматися достатньо глобальні теми, і також дітям, оскільки будуть дуже яскраві костюми, цікаві декорації. Також глядачів має привабити різноманістність жанру. Те, що захочуть винести з цього мюзиклу дорослі, вони зрозуміють, що не буде зрозуміло дітям, воно буде приховано в яскравості музики, костюмів  та постановки. 

Читайте також: Київська опера відкриє 42-й театральний сезон мюзиклом “Піноккія”

Чим “Піноккія” відрізняється від звичних глядачеві “Буратіно” чи “Піноккіо”?

“Піноккія” відрізняється глибиною. Буратіно – це така іграшка більш проста, поверхнева.. Пішов від батька, продав буквар, потрапив до театру, познайомився з Карабасом, все таке, а ми розкажемо історію про те, як ця дівчинка змінюється в процесі  своїх пригод і врешті-решт найважливіше – стає здатною на самопожертву, яка змінює її і змінює весь світ. 

Розкажіть про команду, яка працювала над мюзиклом.

Прекрасна команда під керівництвом нашого директора-художнього керівника Петра Качанова. Він зібрав дуже креативний і цікавий колектив. Це Дмитро Тодорюк, який створив лібрето, це Борис Севастьянов, який написав чудову музику, це балетмейстер Дарія Возняковська, це сценограф Данило Василенко. Величезна команда – художник із костюмів Дмитро Курята, диригент Євген Воронко  і режисер-постановник я.

Розкажіть про акторів, які грають у новому мюзиклі.

В основному це артисти-співаки нашого театру, для яких участь в цьому мюзиклі  є таким собі викликом, тому що вони звикли співати в основному класичний репертуар, адже це в основному випускники консерваторії та інших вищих навчальних закладів України та міста Києва з класичною спрямованістю. Але ми позиціонуємо себе як театр необмежених можливостей, і ми можемо робити все. І тому це для наших артистів-співаків виклик, це дуже велика робота, але вони надзвичайно зацікавились цим процесом. Їм складно, звісно, але ми вважаємо, що потенціал дуже великий, і ми справимось, тож буде дуже яскраво. 

Де та коли можна буде подивитися мюзикл?

Київ, Поділ, Київська опера, Межигірська, 2 – 15, 16, 17 вересня. 

Чи покажуть “Піноккію” за кордоном?

Це питання потрібно вирішувати, ми б дуже хотіли, щоб цей мюзикл прозвучав за кордоном.  І я думаю, що адміністрація театру та департамент культури міста Києва зроблять все, щоб ми змогли показати цей мюзикл не лише в Україні, а й за кордоном теж. 

Як Ви плануєте популяризувати мюзикл?

Усіма можливими способами. По-перше, найкраща реклама – це коли люди прийдуть на прем’єру і по всьому світу рознесуть інформацію, що це щось таке неймовірно круте. І тоді у нас будуть завжди аншлаги, бо жодна критика і жодна реклама не дасть такого ефекту, як вдячні глядачі, які просто розкажуть всім своїм сусідам по телефону, в усіх можливих і неможливих Інтернет-ресурсах, і тоді все буде добре. 

Хотілося б дізнатися безпосередньо про Ваш творчий шлях. Де Ви навчалися?

Я навчався в Київській консерваторії  зараз це Національна музична академія України. Маю дві освіти: перша – артист оркестру, я грав на трубі. Друга освіта – музичний режисер.  

Як почали спіпрацювати з Київською оперою?

Я ще на 4 та 5 курсі, навчаючись в Національній музичній академії, поставив дві вистави. Перша – Джакомо Пуччіні “Джанні Скіккі” та Карла Орфа “Розумниця”. На ці вистави потрапив тодішній директор Київської опери Володимир Меленчуков. Після побаченого він запросив мене зробити постановку опери “Травіата” для гастролей театру. Тобто це така випадковість, але вдала для мене. І так я вже тут працюю близько 10 років. 

Розкажіть про свої роботи. Якими із них пишаєтесь найбільше?

Я пишаюсь кожною, бо в кожній роботі є свої цікавинки.  Що більш за все мені зараз пам’ятається, це протестна робота, опера “Богема”,  поставлена перед моїм звільненням з цього театру, хитрим способом. Ми тоді з диригентом Сергієм Голубничим прийшли до колишнього директора, який з якихось причин не хотів продовжувати зі мною контракт, і попросили як останню лебедину пісню поставити концертне виконання опери “Богема”. Він погодився з цим, а згодом вийшло так, що ця концертна постановка стала повноцінною виставою і  навіть отримала “Пектораль”, що дуже не подобалось тодішньому директору. А у нинішнього директора-художнього керівника Петра Качанова – це одна з найулюбленіших вистав в нашому театрі. 

Читайте також: Україні потрібна культурна стратегія – Петро Качанов

Які нагороди за свою діяльність маєте?

Я маю дві “Пекторалі” за кращу музичну виставу, це опери “Травіата” та “Богема”, а також два дипломи за кращу режисуру тих же вистав. 

Із якими видатними людьми Вам вдавалося попрацювати?

Люди, з якими я працюю, всі видатні. Із таких прізвищ, звісно, прекрасні диригенти: Алла Кульбаба, Сергій Голубничий, Василь Василенко. Прекрасні співаки, екстра-класу, міжнародні, такі як Андрій Бондаренко, Андрій Гонюков, Тарас Бережанський, Оксана Крамарєва, Олексій Пальчиков, співачка Ольга Фомічова, художниця Людмила Нагорна та багато інших видатних митців. Зараз у нас в театрі працюють прекрасні співаки, всіх не буду називати і нікого не буду виділяти, бо хтось обов’язково образиться. Всі прекрасні, всі чудові, всі зірки. Хтось в теперішньому, а хтось в майбутньому. 

Які якості потрібні, шоб стати хорошим режисером? 

Пораджу режисерам-початківцям дивитись на світ, все помічати, все, що ви бачите в своєму житті колись випливе у вас на сцені, це однозначно. Раджу наполегливості, ніколи не сумніватися в своєму таланті і можливостях, бути неординарними, і, найголовніше, що потрібно сучасному молодому режисеру, – це багато практики. Тобто, якщо у вас є можливість примкнути навіть на безкоштовних основах до якогось театру, обов’язково робіть  це, приходьте, дивіться, як все відбувається, що таке процес закулісний, що таке процес постановчий. Тільки тоді у вас буде можливість стати гарним режисером. 

Які творчі плани маєте?

Насправді багато планів. Зараз – “Піноккія”, потім театр буде працювати над постановкою балету, анонсованого вже. Я впевнений, що це буде щось неймовірно прекрасне. На наступний рік, наступний сезон у нас є деякі задумки, але ми поки залишимо це в таємниці… 

Віталію, дуже дякую Вам за відверту та надзвичайно цікаву розмову! Успіхів вам!

Успіх in UA

Підписуйтесь на нас в Google Новини, Telegram, Facebook, а також Instagram.


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *