«Чудернацький світ макетів та креслень»: дизайнерка інтер’єру Катерина Чуріна розповіла про свій професійний шлях

«Чудернацький світ макетів та креслень»: дизайнерка інтер’єру Катерина Чуріна розповіла про свій професійний шлях


Нещодавно дизайнерка інтер’єру Катерина Чуріна здобула одразу чотири перемоги для України на одній з найпрестижніших премій світу у сфері дизайну SIT Furniture Design Award. У конкурсі цьогоріч брали участь представники з 49 країн. 

Катерина не вперше гідно представляє Україну на світовій арені. Журналісти Успіх in UA поговорили з дизайнеркою про те, як вона розпочинала свій шлях та що залишається за кадром блискучих нагород.

Як давно Ви почали займатися дизайнерською справою? Із чого починався Ваш шлях?

Я займаюсь дизайном вже 18 років. Мене оминув період сумнівів та пошуку професії, що зазвичай переживають підлітки. Я змалку знала, ким хочу бути. Мій тато був архітектором, і я з дитинства захоплювалась його справою. Мама займалась декором. Мене змалку оточували творчі люди, що люблять і вміють створювати красивий простір для життя. Навіть друзі моїх батьків були здебільшого архітекторами. Коли ми ходили до них у гості, я потрапляла в чудернацький світ макетів, креслень та різних предметів для роботи, що здавались казковими маленькій дівчинці. Так поступово я занурювалась у світ дизайну. 

Згодом я вступила до художнього інституту на спеціальність «дизайн» у Києві. Свій перший проєкт від початку до кінця зробила в 16 років. Це була кімната моєї подруги, для якої я робила візуалізацію, креслення, підбирала матеріали та замовляла меблі.

Розкажіть про створення власної дизайн-студії. Із якими труднощами Вам довелося зіткнутися у процесі ведення свого бізнесу?

Мені здається, що я пройшла всі можливі труднощі, на які може натрапити недосвідчений підприємець. (сміється) Мені було 22, коли я вирішила створити власну студію TABOORET (зараз – Churina Design). Попрацювавши зовсім трохи в архітектурному бюро, я одразу зрозуміла, що праця на когось – не для мене. Це було досить самовпевнено, як для молодої дівчини, яка нічогісінько не знала про бізнес.

Спочатку мені здавалось, що я буду малювати креслення, створювати красивий дизайн і цього буде цілком достатньо для успіху. Та виявилось, що бути керівником власної компанії – це інша окрема робота. І вона не зовсім про творчість.

Як організувати роботу студії? Як орендувати офіс? Як складати бюджет проєкту, щоб точно бути в плюсі? Як спілкуватись з клієнтами? Про кожне з цих питань написані цілі книжки. Але тоді я була недосвідченою, вчилась на своїх помилках. Щоразу стикалася з проблемами, про які нічогісінько не знала. Був розпач і моменти, коли опускались руки. Але завжди збирала себе докупи і йшла вирішувати проблему, як можу. Вже з часом я зрозуміла, що постійно набивати власні гулі на лобі – не вигідно. Я вирішила, так би мовити, оптимізувати свої факапи і почати постійно вчитись. Зараз відвідую бізнес-тренінги та маю план навчання на 5 років вперед.

Я створила студію TABOORET у 2009 році, тоді була чергова економічна криза, а попереду – Революція гідності, війна на сході, а потім Covid. Та ми все витримали. Не припиняли працювати жодного разу аж до повномасштабного вторгнення росії. Минулого року були вимушені зробити паузу, але врешті продовжили роботу в новому форматі.

Розкажіть про свою команду.

У нас є дизайнери, візуалізатори, менеджери, спеціалісти із креслень тощо. Я дотримуюсь стратегії європейських дизайн-студій, де зазвичай працює не більше 10 людей. Це максимальна кількість, за якої всі почуваються комфортно в роботі і не мають проблем, притаманним великим компаніям.

Зазвичай мій «ідеальний» штат наполовину складається із дизайнерів, а друга половина – це менеджери, які ​​відповідають за організацію роботи над проєктами. Це нетипово для компаній у нашій сфері, де зазвичай працює лише 1-2 менеджери. Але це дозволяє нам краще дотримуватись строків та уникати різних непорозумінь з клієнтами. Команда працює як годинник.

Як війна вплинула на Вашу діяльність?

Після повномасштабного вторгнення велика частина нашої команди роз’їхалась по світу. Ми мусили залишити наш чудовий київський офіс, у якому не встигли пропрацювати й року, і шоурум меблів, над яким я працювала цілих 8 років. 

Під час невеликої паузи в роботі я дещо переосмислила напрямки діяльності нашої студії і розставила нові пріоритети. Дуже скоро ми відновили роботу. Тепер працюємо над новими великими і цікавими цілями.

Звідки Ви черпаєте ідеї у процесі своєї роботи?

Зі свого життя. Я оточую себе тими речами, які мене надихають та цікавлять. Навіть у мандрівках я, перш за все, шукаю не пам’ятки, а красиві інтер’єри та будівлі, обов’язково відвідую музеї дизайну та сучасного мистецтва. І по-максимуму це в себе вбираю. Ділюсь з іншими і надихаюся сама. Особливо люблю відвідувати виставки та мандрувати у Скандинавські країни. 

Якими зі своїх проєктів Ви найбільше пишаєтеся та чому?

Наразі є два проєкти, якими я пишаюсь найбільше. Обидва цього року отримали міжнародну премію SIT.

Перший – офіс нашої команди в Києві. Він став відображенням мого характеру. Заходячи всередину, ти наче потрапляєш до іншого, абсолютно затишного і комфортного світу, де все знаходиться на своїх місцях. Всі предмети в ньому – до декору та освітлення –  є дуже знаковими та надихали команду на створення прекрасного. За цим офісом я шалено сумую.

Інша значуща для мене робота – концепт заміського будинку Airstone House. Цей інтер’єр я створила не під клієнта, а на власний розсуд. Який до душі саме мені та який хотіла б реалізувати в майбутньому. Він відображає філософію всієї студії. В цьому мінімалістичному інтер’єрі задіяно чимало технологічних рішень, цікавих поєднань матеріалів та культових брендів.

Розкажіть про свій свій фірмовий стиль

Ще в інституті я захопилась скандинавською стилістикою. Вона мене надихає візуальною простотою та досконалим поєднанням домашнього затишку і функціональності. Наші клієнти знають нас завдяки власному баченню північного мінімалізму. Кожен проєкт ми створюємо для задоволення індивідуальних потреб людини, яка буде ним користуватися.  В інтер’єрі ми відображаємо особистість і характер власника. Особливу увагу я завжди приділяю тому, як почуватиметься людина в приміщенні. Вважаю, що простір має надихати, у ньому повинно легко дихати, і там обов’язково має бути багато денного світла. Це важливо, адже простір, у якому ми знаходимось, формує особистість і впливає на думки, настрій, рішення та в цілому на життя.  

Які відзнаки за свою діяльність маєте?

Зараз в нашому арсеналі більше ніж півтора десятки нагород, серед яких є як українські «Інтер’єр року» та Interium, так і світові. Тільки цього року мій дизайн комоду під назвою Buzyna отримав одну з найпрестижніших премій світу – International Design Award. Ще чотири наших проєкти взяли нагороди у трьох номінаціях премії SIT Furniture Design Award, де брали участь дизайнери з 49 країн. 

Це так легко звучить, проте за кожною фото з нагородою стоять роки важкої праці. Пам’ятаю, як колись захоплювалась дизайнерами, які брали участь у відомих виставках, перемагали у конкурсах. Потроху я й сама почала брати участь. Найскладніше саме почати і подати роботу. 

Першою для мене була предметна виставка, яку організовував журнал Salon. Там обирали 10 найкращих дизайнерських предметів, і моїй роботі вдалося потрапити до їх числа. Для мене це було великою перемогою, адже у виставці брали участь найвідоміші українські дизайнери. Я презентувала вішалку-драбину, яку зробила вдома сама. Це був дивовижний досвід.

Після того я постійно брала участь в українських та міжнародних виставках і конкурсах. Однією з найбільш знакових подій стала участь нашої студії в Bologna Design Week в 2016 році, де ми разом з іншими дизайнерами представляли Україну на стенді італійської виставки.

Сьогодні для мене отримані нагороди – не просто визнання професійності та досвіду, а ще і спосіб розповісти світові про Україну. Показати, що ми, українці, можемо створювати дизайн-проєкти світового рівня, що у нас є професіонали, таланти і в цій сфері також.

Хто є Вашою цільовою аудиторією? У яких країнах Вам доводилося працювати?

Моя аудиторія – люди, які розділяють мої погляди на інтер’єр та його філософію. Зазвичай клієнт завчасно підшуковує дизайнера за його минулими роботами. Тож до першої зустрічі вже стає зрозумілим, чий підхід йому більше до вподоби.

Також переважно мої клієнти – це підприємці або творці, які цінують чужу працю. Вони віддають перевагу вузькопрофільним спеціалістам для вирішення конкретних поставлених завдань.

Переважна більшість наших проєктів реалізована в Києві. Що стосується закордонних, то більшість з них була в Нідерландах. Також працювали у Фінляндії, Іспанії, Туреччині.  

Розкажіть про дизайнерські тренди, актуальні на сьогодні. На що б Ви наразі радили звернути увагу суспільства у цьому напрямку?

Якщо говорити про світові тренди, то продовжується тенденція на повторне використання перероблених матеріалів. Наприклад, нещодавно винахідники розробили замінник шкіри зі шкірок ананаса. Це чудова альтернатива ненатуральному дерматину, і на дотик набагато приємніша.

Щодо того, що реальніше для використання в Україні, слід звернути увагу на технології, пов’язані з енергозбереженням. Бо електроенергія скрізь дорожчає. Мені дуже подобається тренд, що допомагає ефективніше використовувати технологічні здобутки. Скажімо, коли сонячні батареї вбудовують безпосередньо у віконне скло або в черепицю на даху. Тобто можна не просто поставити сонячні батареї на покрівлю і зіпсувати архітектуру будинку, а вдало поєднати технології з дизайном. Дуже багато креативних рішень, повʼязаних з цим, я бачила у Ейндховені на Dutch Design Week.

А ще повертаються тренди із 60-х – кольорове скло, яскраві кольори в інтер’єрі. Навіть у роботах скандинавських дизайнерів з’являється колірне розмаїття. Вони використовують багато відтінків яскравих кольорів, але при цьому такі поєднання не ріжуть око й інтер’єр виглядає привабливо.

Моя найважливіша порада тим, хто планує дизайн: дивіться на майбутній інтер’єр не з того ракурсу, який ви бачите на зображенні, а з того, з якого будете його бачити частіше в житті. Враховуйте особливості вашого приміщення – наприклад, яке в ньому світло, яка зона для вас найкомфортніша.

Важливо зрозуміти свої фактичні потреби: що ви очікуєте від приміщення, яке його справжнє призначення, як ви в ньому будете функціонувати. І вже на основі своїх запитів продумуйте рішення. Дизайн повинен базуватися, в першу чергу, на ваших особистих потребах. І не забувайте враховувати базові принципи фен-шуй. Вони зроблять ваш інтер’єр гармонійнішим.

Читайте також: «Теми стали тяжчі і болючіші»: Марта Кошулінська про роботу ілюстратора книг під час війни

Що б Ви порадили дизайнерам-початківцям?

Не соромитись звертатись за порадою до дизайнерів з досвідом. Насправді у більшості професіоналів є потреба ділитися своїми знаннями, і вони з радістю це роблять. Я на власному досвіді знаю, що дизайнеру-початківцю буває дуже соромно і незручно щось запитати в інших. Ти починаєш шукати потрібну інформацію деінде, витрачаєш чимало часу, хоча можна просто запитати і швидше отримати відповідь. Я і всі мої знайомі колеги завжди раді поділитися корисним досвідом з новачками.

Успіх in UA


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *